Προλάβετε τον διαβήτη με 5 απλές κινήσεις


Προλάβετε τον διαβήτη με 5 απλές κινήσεις

 

Σε μια από τις πιo επικίνδυνες για εξάπλωση του Διαβήτη χώρες εξελίσσεται η Ελλάδα, εξαιτίας του τρόπου ζωής των Ελλήνων. Ανθυγιεινή διατροφή, κάπνισμα και καθιστική ζωή γίνονται αιτία κατακόρυφης αύξησης του Σακχαρώδη Διαβήτη, με τον συνολικό αριθμό των ατόμων που νοσούν να ξεπερνά πλέον το ένα εκατομμύριο. Μπροστά σε αυτά τα δεδομένα, η πρόληψη γίνεται όλο και πιο επιτακτική. Ωστόσο, το να προλάβει κανείς το Διαβήτη δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται.

Πέντε απλά βήματα είναι αρκετά για να μειωθεί κατακόρυφα ο κίνδυνος εμφάνισης της νόσου, ιδιαίτερα στα άτομα που κινδυνεύουν περισσότερο (υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, άτομα με οικογενειακό ιστορικό Διαβήτη, υπερτασικοί, άτομα με υψηλά τριγλυκερίδια, καπνιστές και όσοι κάνουν καθιστική ζωή):

  • Απώλεια 5% – 7% του σωματικού βάρους
  • 150 λεπτά άσκηση την εβδομάδα (μισή ώρα κάθε μέρα)
  • Μείωση του κορεσμένου (ζωικού) λίπους
  • Αύξηση κατά τουλάχιστον 10% των φυτικών ινών της τροφής (με λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια)
  • Μείωση των συνολικών θερμίδων που λαμβάνονται με το φαγητό

Μεγάλη μελέτη στη Φινλανδία έδειξε πως με τα πέντε αυτά μέτρα μειώνεται έως και 58% ο κίνδυνος εμφάνισης Σακχαρώδη Διαβήτη. Μάλιστα, στις ηλικίες άνω των 60 χρόνων -που είναι και πιο ευάλωτες στο Διαβήτη- η μείωση του κινδύνου μπορεί να φτάσει το 71%.

Τα παραπάνω επισημαίνουν ο πρόεδρος της Ελληνικής Διαβητολογικής Εταιρείας (ΕΔΕ)Ιωάννης Ιωαννίδης, Παθολόγος-Διαβητολόγος, υπεύθυνος Διαβητολογικού Ιατρείου και Ιατρείου Παχυσαρκίας στο Κωνσταντοπούλειο Νοσοκομείο Ν. Ιωνίας και η Γενική Γραμματέας της ΕΔΕ Ερυφίλη Χατζηαγγελάκη, επίκουρη Καθηγήτρια Παθολογίας, στη Β’ Προπαιδευτική Παθολογική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών (Διαβητολογικό Κέντρο, Νοσοκομείου«Αττικόν»).

Διαβήτης και Κατάθλιψη (3 στους 10 Έλληνες με Διαβήτη υποφέρουν από κατάθλιψη)

Οι επιστήμονες αναδεικνύουν ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες, εκτός του αυξημένου κινδύνου. Πρόκειται για τις ψυχολογικές επιπτώσεις του Διαβήτη.

Όπως αναφέρει ο κ.Ιωαννίδης, ακόμη και σήμερα, τα άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη έρχονται αντιμέτωποι με πολλές κοινωνικές προκαταλήψεις και στιγματισμό. Η κατάσταση αυτή, σε συνδυασμό με τις δυσκολίες αντιμετώπισης της ίδιας της πάθησης και των επιπλοκών της, έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζουν συχνά ψυχολογικά προβλήματα, κυρίως κατάθλιψη, ελαφράς ή και βαρύτερης μορφής.

Ας τιθασεύσουμε τον Διαβήτη, τώρα!

Αυτό είναι το κεντρικό σύνθημα της Παγκόσμιας Ημέρας Διαβήτη, η οποία από το 2009 και έως το 2013 είναι αφιερωμένη στην εκπαίδευση και την πρόληψη.

Όπως τονίζουν οι επιστήμονες, υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν: Ένα σημαντικό μέρος των περιπτώσεων εμφάνισης διαβήτη μπορούν να προληφθούν με σωματική δραστηριότητα, υγιεινή διατροφή και πρόληψη της παχυσαρκίας.

Εξίσου σημαντική με την πρόληψη είναι και η έγκαιρη και καλή ρύθμιση του σακχάρου αίματος που προφυλάσσει σε μεγάλο βαθμό από τις επιπλοκές του Διαβήτη. Με τη σωστή εκπαίδευση, την παροχή αποτελεσματικής υγειονομικής περίθαλψης και την κατάλληλη φαρμακευτική θεραπεία, βελτιώνεται η ποιότητα ζωής των ασθενών και μειώνεται μακροπρόθεσμα ο κίνδυνος εμφάνισης επιπλοκών.

Χιλιάδες μπαλόνια για το Διαβήτη

Στο πλαίσιο της προσπάθειας ενίσχυσης της ευαισθητοποίησης για το Διαβήτη και υποστήριξης της Παγκόσμιας Ημέρας Διαβήτη, η sanofi-aventis ζητά από ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο να πετύχουν μαζί περισσότερα και να στείλουν το δικό τους μήνυμα απελευθερώνοντας όσα περισσότερα «ηλεκτρονικά» μπαλόνια (e-balloons) μπορούν.

Η πρωτοβουλία για την απελευθέρωση των «ηλεκτρονικών» μπαλονιών αποτελεί μέρος της καμπάνιας «Μαζί, Πετυχαίνουμε Περισσότερα», που θα πραγματοποιηθεί σε περισσότερες από 30 χώρες. Σκοπός είναι να γίνουν γνωστά εκπαιδευτικά μηνύματα ζωτικής σημασίας για το Διαβήτη και να βελτιωθεί η πρόληψη και η αντιμετώπιση του σε όφελος των εκατομμυρίων ατόμων με Διαβήτη σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.

Στην Ελλάδα οι πρωτοβουλίες αυτές τελούν υπό την αιγίδα της Ελληνικής Διαβητολογικής Εταιρείας (ΕΔΕ). «Προσβλέπουμε στην ευρύτερη δυνατή διάδοση των στοιχείων που σήμερα έχουμε στη διάθεσή μας για το Σακχαρώδη Διαβήτη ώστε να κινητοποιήσουμε τους συνανθρώπους μας να πορευθούν μαζί μας για να πολλαπλασιάσουμε τα οφέλη τόσο για την πρόληψη, όσο και τη θεραπεία της νόσου», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΔΕ κ.Ιωαννίδης.

Απελευθερώστε κι εσείς ένα «ηλεκτρονικό» μπαλόνι στο www.balloons-4-diabetes.gr

Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Διαβήτη

Το πρώτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον Σακχαρώδη Διαβήτη, με έμφαση στην πρόληψη και την εκπαίδευση, ετοιμάζει το Υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με την Ελληνική Διαβητολογική Εταιρεία. Το Εθνικό Σχέδιο θα βασίζεται σε τρεις θεμελιώδεις αρχές οι οποίες θα καθορίσουν και τις αντίστοιχες δράσεις:

  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του πληθυσμού σε θέματα πρόληψης (υγιεινή διατροφή, πρόληψη παχυσαρκίας, διευκόλυνση άσκησης.)
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εργαζομένων στις υπηρεσίες υγείας (εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης του Διαβήτη)
  • Βελτίωση της παρεχόμενης εξειδικευμένης περίθαλψης

Παράλληλα, θα επιχειρηθεί για πρώτη φορά η επιδημιολογική χαρτογράφηση του Διαβήτη και των επιπλοκών του στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο καθώς και η πραγματική αποτίμηση του κόστους της πάθησης.

«Είναι το πρώτο οργανωμένο και πλήρως διαρθρωμένο σχέδιο δράσης και αποτελεί μια ολοκληρωμένη και ορθώς τεκμηριωμένη πρόταση. Ανεξάρτητα του αν και πότε θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί, η ύπαρξη του αποτελεί οδηγό για το μέλλον», σημειώνει ο πρόεδρος της Ελληνικής Διαβητολογικής Εταιρείας.

 

http://health.in.gr/news/article.asp?lngArticleID=165897

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s