Άνθιμος: «Κατάλυση της Ιστορίας μας το “1821”»


Άνθιμος: «Κατάλυση της Ιστορίας μας το

“1821”»

Ευτυχώς κάποιοι έχουν ακόμα την δύναμη και μιλάνε ….

Εναντίον του ιστορικού ντοκιμαντέρ “1821” στράφηκε, μεταξύ άλλων, κατά το κυριακάτικο κήρυγμά του, ο Μητροπολίτης Άνθιμος, χαρακτηρίζοντας τα όσα παρουσιάζονται στην τηλεοπτική παραγωγή, “κατάλυση της Ιστορίας, που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα”.
 


 



Είναι γεγονός, ότι η εν λόγω παραγωγή του ΣΚΑΪ έχει ξεσηκώσει “κύμα” αντιδράσεων, από ανθρώπους που ανήκουν σε διαφορετικούς χώρους, ενώ πρόσφατα, διάλογος στο προσωπικό προφίλ του συγγραφέα και παρουσιαστή της εκπομπής, Π. Τατσόπουλου, όπου ο Κολοκοτρώνης χαρακτηρίστηκε “ομοφυλοφιλος”, έγινε αιτία για νέο κύκλο σχολίων για τα ιστορικά γεγονότα, που περιγράφονται στο “1821”.
Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, εκτός του ντοκιμαντέρ, στράφηκε και κατά της κυβέρνησης για τα”φρουτάκια”, χαρακτηρίζοντας “δαιμονικό” το να κερδίζει το κράτος από τα τυχερά παιχνίδια και 

«Το Κράτος μας κάνει ό,τι μπορεί, για να μας εξαγάγει από την οικονομική κρίση. Και προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές που δημιουργούνται από τις μειώσεις των μισθών, των συντάξεων και όλων αυτών που είχαμε πριν και ήδη φαίνεται ότι δεν τα έχουμε τώρα. Και ενώ γίνονται αυτά ενισχύεται η διαδικασία για να λειτουργήσουν οι χαρτοπαικτικές λέσχες, τα καζίνο, τα φρουτάκια και οι κουλοχέριδες. Εγώ ξέρω τι είναι αυτά.

Όχι, προς Θεού, ότι πήγα ποτέ. Αλλά τα έχω ζήσει, από την συμφορά των ανθρώπων που υπέστησαν τις συνέπειες αυτές», τόνισε ο

Μητροπολίτης Άνθιμος αναφερόμενος στην απόφαση της Κυβέρνησης να «επαναφέρει» τα τυχερά παιχνίδια. 

«Διότι είναι έργο του διαβόλου… με τη συνέργεια του Κράτους μας, που προσπαθεί να ενισχύσει τα καζίνο, για να πάρει φορολογία… επιτρέπει και άλλα τυχερά παιχνίδια και τα φρουτάκια.

Σας το λέω, όπως το έζησα. Πολλοί άνθρωποι ερχόντουσαν, την προηγούμενη φορά όταν επιτρέπονταν τα φρουτάκια, και έλεγαν, «Σεβασμιώτατε σώστε με, έπεσα θύμα του πάθους. Έχασα τα λεφτά μου, πήρα δάνεια και τα έχασα και αυτά στα φρουτάκια. Ή θα αυτοκτονήσω ή πρέπει να βρω μια λύση«.

«Γνώρισα και άλλους που ζητούσαν βοήθεια και την περίοδο εκείνη καταστρέφονταν οικογένειες, χώριζαν ανδρόγυνα, έμενα ορφανά παιδιά. Γιατί; Για να εισπράξει φόρους το Κράτος; Ε, αυτό είναι δαιμονική πράξη. Είναι απάνθρωπη πράξη, είναι εις βάρος των πολιτών», επισήμανε ο κ.

Άνθιμος, επαινώντας τον πρώην Πρωθυπουργό, Κώστα Σημίτη, «που είχε μια σοβαρότητα και μια συνέπεια» και παλαιότερα ανακάλεσε την απόφαση για τα «φρουτάκια» και τα τυχερά παιχνίδια. 


Ολοκληρο το άρθρο ΕΔΩ : www.contra.gr

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Άνθιμος: «Κατάλυση της Ιστορίας μας το “1821”»

  1. Ξημέρωσε μια δύσκολη μέρα για τον Ελληνισμό των ακροδεξιών και εθνικοφρόνων μπαγιάτικης κοπής.

    Σήμερα θα μεταδοθεί το 4ο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ «1821». Ήδη οι «απώλειες» στο εθνικιστικό στρατόπεδο από τα προηγούμενα επεισόδια είναι μεγάλες. Το πιο οδυνηρό πλήγμα που δέχτηκαν είναι η «αποκάλυψη» ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ποτέ δεν ύψωσε τη σημαία της Επανάστασης στη Μονή της Αγίας Λαύρας, γιατί την είχε κοπανήσει νωρίτερα στα ορεινά από το φόβο των Τούρκων, γεγονός που δεν το «λέει απλά» ο ΣΚΑΙ, αλλά το έχει γράψει και η δεκαπεντάτομη Ιστορία του Ελληνικού Έθνους της Εκδοτικής Αθηνών εδώ και 35 χρόνια.

    Οι εθνικόφρονες διαπιστώνουν με θλίψη ότι τα βιβλία που κοσμούσαν μέχρι σήμερα τη βιβλιοθήκη τους, μεγάλη θέση ανάμεσα στα οποία είναι οι τόμοι του ΠΙΣΤΕΥΩ του παράφρονα δικτάτορα Γ. Παπαδόπουλου, δεν αναφέρουν τίποτα σχετικό ή και ό,τι τους έχουν διδάξει με αυτά και με τα άλλα στο σχολείο, είναι όλα ψέματα, και εκείνοι ήξεραν μόνο να διαμαρτύρονται για τα βιβλία της Ρεμπούση και τις καινοτομίες της Δραγώνα (καλά, γράφτηκαν και κοτσάνες και εκεί, ….. δεν λέω).

    Και τώρα; Τόσα προσκηνύματα γίνονταν από όλη την Ελλάδα στα Καλάβρυτα, στη Μονή της Αγίας Λαύρας, για να δουν το λάβαρο της Επανάστασης οι μαθητές, πόσοι και πόσοι πουλμανατζήδες, μιζαδόροι, μεσάζοντες, ξενοδόχοι είχαν βγάλει λεφτά από την εθνική κομπίνα των «συμβόλων του Έθνους» και τι θα κάνουν τώρα; Όσοι πρόλαβαν και τα εισέπραξαν και τα επένδυσαν έχει καλώς «Στην υγεία των κορόιδων». Οι άλλοι όμως; Όλοι αυτοί που πουλούσαν το μαλλί της γριάς στους μαθητές; Πως θα ζήσουν; Φυσικά, θα συνεχίσουν να έρχονται «για προσκύνημα στα ανύπαρκτα σύμβολα της πιο μεγάλης απάτης του Έθνους» οι εθνικόφρονες, τα μέλης της neos forum.gr οι εθνικόφρονες κατασκηνωτές του Ταϋγετου και μέλη του Phorum.gr που αρνούνται συστηματικά να προσγειωθούν σε μια πραγματικότητα που είναι καταστρεπτική πλέον για το είναι τους. Οι άνθρωποι που διδάχτηκαν ότι την Ελλάδα τη μεγάλωσε σε έκταση ο στρατηλάτης Κωνσταντίνος και τη μίκρυνε ο Βενιζέλος, ή που έχουν στο σπίτι τους αποτύπωμα από τα έξι δάχτυλα του εξαδάχτυλου βασιλιά Κωνσταντίνου του Κοκού που κατάφερε να τελειώσει τρεις στρατιωτικές σχολές σε δύο χρόνια κοντεύουν να παραφρονήσουν. Από τότε που ξεκίνησαν τα ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ της σειράς «1821» συνεχώς διατυμπανίζουν ότι δεν πρόκειται να ξαναδουν αυτή την …. «αηδία» και κάθε φορά την ξαναβλέπουν και τη σχολιάζουν με πάθος.

    Ο τρόμος τους τώρα επιτείνεται και από το γεγονός ότι οι σειρές ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ, κατά δήλωση του παραγωγού, θα επεκταθούν και στο διάστημα της Ελλάδας από την προϊστορία μέχρι σήμερα και η ανησυχία τους κορυφώνεται στο αν θα τολμήσει ο ΣΚΑΙ να δείξει και να αναφέρει για τον άνθρωπο των σπηλαίων των Πετραλώνων, αν δηλαδή θα μοιάζει με πίθηκο γεγονός που θα είναι η μέγιστη προσβολή για τους εθνικόφρονες.

    Η «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» της Εκδοτικής Αθηνών, τόμος ΙΒ, σελ. 83, αναφέρει τα εξής:

    «Ο θρύλος της Αγίας Λαύρας

    Για την έναρξη του Αγώνος είχε δημιουργηθεί πολύ νωρίς και είχε επικρατήσει ο θρύλος της 25ης Μαρτίου και της Αγίας Λαύρας. Σύμφωνα με αυτόν, στις 25 Μαρτίου ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, αφού ύψωσε στην Αγία Λαύρα το λάβαρο της μονής που είχε χρυσοκεντημένη την εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, όρκισε σ’ αυτό τα παλικάρια και τα οδήγησε στην επίθεση εναντίον των Τούρκων των Καλαβρύτων.

    Η ιστορική όμως αλήθεια απέχει πολύ από τον θρύλο. Ούτε στις 25 Μαρτίου αλλά ούτε και στις 21 που έγινε η πρώτη πολεμική επιχείρηση βρισκόταν κανείς στην Αγία Λαύρα. Λίγες ημέρες μετά την άφιξή τους εκεί, στις 10 ή 13 Μαρτίου, όλοι οι αρχιερείς και οι πρόκριτοι διασκορπίστηκαν στα ορεινά χωριά της Αχαϊας. Ειδικότερα ο Παλαιών Παρτών Γερμανός έμεινε στα Νεζερά ως την ημέρα των τουρκικών προκλήσεων στην Πάτρα (23 Μαρτίου). Από τους Έλληνες απομνημονευματογράφους μόνο ο Κανέλλος Δεληγιάννης, που έγραψε πολύ αργότερα τα απομνημονεύματά του και θέλησε μάλιστα να συνδέσει με την εξέγερση της ιδιαίτερης πατρίδας του τα γεγονότα της Αγίας Λαύρας, αναφέρει ότι από εκεί άρχισε ο αγώνας στις 23 Μαρτίου. Σ’ εκείνον όμως που κατεξοχήν οφείλεται ο θρύλος της Αγίας Λαύρας είναι ο Γάλλος ιστορικός Πουκεβίλ, που έγραψε το 1824 την Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως. Εκεί περιγράφει με φανταστικές τελείως λεπτομέρειες τη δοξολογία που έγινε στην Αγία Λαύρα, το λόγο που εκφώνησε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, την ορκομωσία των παλλικαριών κλπ.

    Ο θρύλος της Αγίας Λαύρας διαδόθηκε ευρύτατα σε όλη την Ελλάδα και έγινε ιδιαίτερα αγαπητός στους Έλληνες. Με συγκίνηση δέχτηκαν τη σύνδεση των δύο μεγαλύτερων και αλληλένδετων στη συνείδησή τους ιδανικών, της ελευθερίας του έθνους και της ορθοδοξίας. Η αρχή της εθνεγερσίας, συνδεδεμένη με την ημέρα του Ευαγγελισμού και με πρωτοστάτη εκκλησιαστικά άνδρα που όρκιζε τους αγωνιστές στο λάβαρο με εικόνα της Παναγίας, ήταν φυσικό να συγκινήσει κάθε ελληνική ψυχή».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s