Wind-Vodafone: Υπό το άγρυπνο βλέμμα της επιτροπής ανταγωνισμού


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι το προφανές και μεγάλο αγκάθι στην υπόθεση της συγχώνευσηςτης Vodafone με τη Wind χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι έχουν λυθεί όλα τα υπόλοιπα θέματα. Στην πραγματικότητα δεν έχουν καν συζητηθεί καθώς η υπόθεση που πράγματι βρίσκεται σε εξέλιξη είναι σε πολύ πρωτόλειο στάδιο. Οι όποιες επαφές έχουν γίνει σε επίπεδο μετόχων και δεν έχουν φθάσει ακόμη ούτε καν σε επίπεδο διοικητικών στελεχών.

Ωστόσο το ενδιαφέρον υφίσταται και τις επόμενες εβδομάδες θα υπάρξουν διερευνητικές επαφές για την υπόθεση υπό την χρονική πίεση άλλωστε της δημοπράτησης του επιπλέον φάσματος από την ΕΕΤΤ, όπου η Cosmote φέρεται διατεθειμένη να σαρώσει τις νέες συχνότητες, δημιουργώντας πονοκέφαλο στους ανταγωνιστές της.

Ο σκόπελος όμως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού δεν είναι αμελητέος. Πέρα από τα όποια θέματα μείωσης του ανταγωνισμού στον κλάδο που μπορεί να θεωρηθεί ότι θα προκύψουν, οι αρμόδιοι επίτροποι δεν δίνουν εύκολα τη συγκατάβασή τους για υποθέσεις, καθώς δεν θέλουν να δημιουργούν «δεδικασμένα» που αργότερα μπορεί να τους φέρουν σε δύσκολη θέση σε ανάλογες υποθέσεις. Ενεργοποιούν λοιπόν τα γρανάζια της γραφειοκρατίας, καθυστερώντας τις υποθέσεις και ευελπιστούν να συνυπολογίσουν όλες τις παραμέτρους μέχρι να λάβουν τις οριστικές αποφάσεις. Σε περίπτωση αμφιβολίας, απλώς προτιμούν να περιμένουν.

Βεβαίως μια τέτοια εξέλιξη, εφόσον συμβεί, θα έχει τεράστιες επιπτώσεις στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών και όχι μόνο. Με εξαίρεση τον ΟΤΕ που βλέπει μια ευκαιρία «χαλάρωσης» της σκληρής γραμμής της ΕΕΤΤ μετά τη δημιουργία ενός νέου ισχυρού πόλου, οι περισσότεροι ανταγωνιστές (από τον κλάδο της σταθερής τηλεφωνίας) είναι εξαιρετικά θορυβημένοι. Ο νέος παίκτης θα ελέγχει σχεδόν τη μισή αγορά κινητής τηλεφωνίας και περίπου το 15% της σταθερής, ενώ το μερίδιό του μεταξύ των εναλλακτικών παρόχων θα είναι συντριπτικό αν συνυπολογίσει κανείς και τη συμμετοχή της HOL.

Την απάντηση στην περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου ενδέχεται να έχει η ίδια η επιτροπή τηλεπικοινωνιών. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, ταυτόχρονα με τη δημοπράτηση του νέου φάσματος συχνοτήτων θα δημιουργηθεί και το πλαίσιο για τη δημιουργία «εικονικών» παρόχων κινητής τηλεφωνίας (MVNO’s) που θα δώσει τη δυνατότητα και σε νέους παίκτες να δημιουργήσουν εμπορικά σήματα χωρίς να απαιτείται να επενδύσουν σε δίκτυα, αφού θα τα νοικιάζουν από τους ήδη υφιστάμενους παίκτες.

Τεράστια επίπτωση άλλωστε θα υπάρχει και στο χώρο της διαφήμισης καθώς οι δύο εταιρείες βρίσκονται σταθερά στις πρώτες θέσεις των διαφημιζομένων και είναι προφανές ότι μεταξύ των συνεργειών θα συμπεριληφθούν και περικοπές στα διαφημιστικά budgets.

Στελέχη της αγοράς όμως εκτιμούν ότι ακόμη και αν όλα κυλήσουν ομαλά, θα απαιτηθεί τουλάχιστον ένα εύλογο χρονικό διάστημα 6-12 μηνών προτού λάβει σάρκα και οστά το εγχείρημα. Ακόμη όμως και στη συνέχεια, δεν είναι απαραίτητο ότι τα δύο brand names θα ενοποιηθούν. Το παράδειγμα της Q telecoms μετά την εξαγορά της από την Wind –αν και σε πολύ μικρότερη κλίμακα– είναι ενδεικτικό.

Αν το deal πάντως υλοποιηθεί, θα πρόκειται για την απόλυτη συγκέντρωση του κλάδου και είναι περίπου βέβαιο ότι θα δελεάσει και τους υπόλοιπους παίκτες να εξετάσουν συνεργασίες κάθε μορφής.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s