Η Ελλάδα αμακιγιάριστη: Το άρθρο της Handelsblatt (μέρος 1ο)


Είκοσι ρεπόρτερ της Γερμανικής εφημερίδας κατέβηκαν για να καταγράψουν τις αντιδράσεις των Ελλήνων στο κούρεμα που μας έγινε, όπως επίσης και την καθημερινότητα μας.

Η Handelsblatt είναι μια καθημερινή οικονομική εφημερίδα του Ομίλου Holzbrink. Ιδρύθηκε το 1949 και εχει την έδρα της στην Φρανκφούρτη. Συνεργάζεται με το The Wall Street Journal και έχει κυκλοφορία πάνω από 140000 φύλλα καθημερινά εκ το οποιον 87000 συνδρομητές. (πηγή)

Το άρθρο που εμφανίστηκε στην Handelsblatt λέει πολλά και διάφορα. Κάποια απο αυτά σωστά, άλλα που δεν θέλει Έλληνας να ακούει απο Γερμανό, ειδικά όταν θεωρεί ότι ο Γερμανός χρωστάει. Οι συντάκτες του MySatelite θέλουν να μεταφέρουν το κλίμα που υπάρχει στο εξωτερικό με ελεύθερη μετάφραση του κειμένου που εμφανίστηκε στις 28 Οκτωβρίου στην διαδικτυακή τοποθεσία της εφημερίδας.

Πρώτη σελίδα:

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011

Όλα είναι 50% φθηνότερα. Δεν πληρώνεις είσοδο για την Ακρόπολη και στο μαγαζάκι με τα σουβενίρ τα καπελάκια του baseball είναι μισοτιμής. Δεν δέχονται δραχμές, λέει το άρθρο.

Εξιστορεί την περίπτωση διαφθοράς στο κέντρο αστέγων στην Αθήνα όπου μπλεγμένοι βρέθηκαν δημοτικός σύμβουλος και 45χρόνος υπεύθυνος μιας επιχείρησης catering. Οι μίζες είναι και αυτές μέσα στην όλη ιστορία.

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2011

Έλληνες, κουρασμένοι να διαμαρτύρονται: Φαίνεται πως η βία των προηγούμενων εβδομάδων έσβησε την όρεξη των Ελλήνων για διαμαρτυρία. Χθες βράδυ πάλι συγκεντρώθηκε μια μικρή ομάδα διαδηλωτών στη Πλατεία Συντάγματος για να «δείξουν πρόσωπο». Σήμερα επικρατεί η καθημερινότητα στη πλατεία. Εργάτες απομακρύνουν συνθήματα από τους τοίχους με πιεστικά. Στην τελική αύριο είναι εθνική εορτή με παρελάσεις. Μόνο οι κατεστραμμένες προσόψεις των γύρω κτηρίων θυμίζουν τα επεισόδια. Αύριο σίγουρα οι εορτασμοί να φέρουν διαμαρτυρίες.

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Η νύχτα πάσχει, με χαμηλότερα κέρδη, χαμηλότερες τιμές που δεν αφήνουν πολλά περιθώρια. Τα σχόλια ενός πτυχιούχου (μηχανικός εμπορικού ναυτικού) ιδιοκτήτη μπαρ αποτυπώνονται. Το μαγαζί του κρατιέται ακόμη γιατί όπως λέει και ο ίδιος, δουλεύουμε επαγγελματικά.

Ραντεβού στα τυφλά: Ο νομάρχης της Πελοποννήσου στον νότο παρουσιάζει ένα τολμηρό επενδυτικό σχέδιο όπου Ελληνικές τράπεζες θα μειώσουν το ρίσκο των ξένων επενδυτών με την συμμετοχή τραπεζών, περιφέρειας και επενδυτών, με παράδειγμα παρόμοιων Πολωνέζικων σχεδίων. Για επενδυτές αυτό φαντάζει ελκυστικό – η εφαρμογή του σχεδίου είναι πάντως δύσκολη. Αυτό που ήδη υπάρχει είναι τα επί τόπου τυφλά ραντεβού μεταξύ επενδυτών και επιχειρηματιών.

Η λιτότητα σκοτώνει την μεσαία τάξη: Η Γερμανική εφημερίδα γράφει δυο – τρεις προτάσεις του Κωνσταντίνου Μίχαλου, προέδρου του Εμπορικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών. Χρειαζόμαστε στροφή 180 μοιρών. Η Ελλάδα έχει το δικαίωμα να παραμένει στο Ευρώ. Η Γερμανία φαίνεται να θέλει να το καταργήσει.

Είτε έχουν κρίση χρέους είτε όχι, οι Έλληνες προετοιμάζονται για την επέτειο του ΟΧΙ, συνεχίζει το άρθρο. Η εξέδρα στήθηκε στο Σύνταγμα από όπου θα περάσει η παρέλαση. Η ευχή του αρθρογράφου είναι να μην είναι η Ευρωπαϊκή σύνοδος κορυφής ένα νέο ΟΧΙ.

Το αεροδρόμιο της Αθήνας θα μπορούσε να είναι το νέο σχεδιάγραμμα για την υπόλοπη χώρα, δεδομένου της μεγάλης επιτυχίας του.Το άνοιγμα του πριν δέκα χρόνια αντικατάστησε την ανεπάρκεια του κρατικού αερολιμένα, με την δημιουργία 15000 θέσεων εργασίας και 750 εκατομμύρια Ευρώ σε κέρδη προς το κράτος. (Σχόλιο MySatelite: Ο παπάς ευλογεί τα γενιά του πρώτα, έστω και αν η Hochtief αποχωρεί.)

Πως αισθάνεστε που είστε γκαουλάιτερ του αποσπάσματος κύριε Reichenbach, ρωτάει Έλληνας δημοσιογράφος στο τέλος του πρες κόνφερανς. Ο Reichenbach παραμένει εμφανισιακά ήρεμος και απαντά πως δεν κατανοεί τέτοια σύγκριση, στέκεται πέρα από την κατανόηση του για να είμαστε πιο πιστοί στη μετάφραση.

Ελληνικό κυκλοφοριακό χάος: Μια διαδρομή στην Ελλάδα είναι μια μικρή περιπέτεια. Οι Έλληνες δεν μοιάζουν να αγαπάνε τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Τα όρια ταχύτητας δεν τηρούνται εδώ σχεδόν από κανέναν – ο καθένας τρέχει όσο θέλει ή όσο μπορεί. Δεν ελέγχεται κανείς (δηλαδή με κάμερες που φωτογραφίζουν ή να τους σταματήσει η τροχαία για έλεγχο). Εκεί, λέει το άρθρο, πάει χαμένη μια καλή πηγή εσόδων για το κράτος. Και στην οδοσήμανση θα μπορούσαν οι Έλληνες να κάνουν οικονομία. Ο καθένας πάει όπου υπάρχει χώρος. Μπορεί όμως ξαφνικά να τελειώσει ο δρόμος. Όπως ο δρόμος που διασχίζει την Πελοπόννησο. Αν και ο χάρτης τον έχει σημειωμένο, δυστυχώς δεν φτάνει στον προορισμό του. Και οι χερσαίες μετακινήσεις ίσως έχουν καθυστερήσεις. Εξαιτίας νταλίκας που ήθελε να περάσει χρειάστηκε να περιμένουμε μισή ώρα σε επαρχιακό δρόμο. Τελικά δημιουργήθηκε μια ουρά μακρύτερη από ότι μπορούσαμε να διακρίνουμε. Οι Έλληνες δεν έχουν καταλήξει στο ότι μπορούν να κάνουν τέτοιες διαδρομές βράδυ. Θα ήταν πρακτικό: δεν υπάρχει σχεδόν κανείς στους δρόμους, ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο στην Πελοπόννησο. Παρόλα αυτά, περίπου κάθε 20 μέτρα υπάρχουν λάμπες που κάνουν τον δρόμο μέρα. Μια ωραία υπηρεσία, αλλά μια πιο ωραία πιθανή ευκαιρία εξοικονόμησης χρημάτων.

 

http://www.handelsblatt.com/politik/international/griechenland-ungeschminkt/5659472.html?p5659472=2

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s