Σύμφωνα με απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου -για τις σημαντικές αρχαιότητες που βρέθηκαν στα σκάμματα του Μετρό στο σταθμό «Βενιζέλου» Θεσσαλονίκης, θα κατασκευαστεί ο σταθμός και θα μεταφερθούν οι αρχαιότητες.
Κατά αποκλειστικά πληροφορίες της voria.gr, οι αρχαιότητες θα μεταφερθούν σε άλλο σημείο της πόλης, με σκοπό την προστασία και την ανάδειξή τους. Αυτά αποφασίστηκαν από το ΚΑΣ, του οποίου η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Τρίτης.
Τονίζεται ότι η μία από τις προτάσεις που είχαν κατατεθεί, προκειμένου να διατηρηθούν οι αρχαιότητες στο σημείο που βρέθηκαν, ήταν πράγματι η κατάργηση του σταθμού, πρόταση που απορρίφθηκε καθώς έχει ήδη προχωρήσει το έργο του Μετρό, το οποίο, σε περίπτωση που καταργείτο ο συγκεκριμένος σταθμός, δεν θα ήταν λειτουργικό αφού η απόσταση μεταξύ του σταθμού «Δημοκρατίας» και, του αμέσως επόμενου, δηλαδή του σταθμού «Αγίας Σοφίας» είναι μεγάλη.
Επίσης, απορρίφθηκε πρόταση για μεταφορά και έκθεση των αρχαιοτήτων της «Βενιζέλου», στην άνω της οδού Εγνατίας περιοχή της Αριστοτέλους, εκεί όπου βρίσκεται το άγαλμα του Ελ. Βενιζέλου, καθώς το πλέον πιθανό είναι να βρεθούν και εκεί, σημαντικές αρχαιότητες.
Τελικά η άποψη που επικράτησε ήταν της μεταφοράς της κεντρικής βυζαντινής οδού και όλου του αποκαλυφθέντος συνόλου, σε άλλο σημείο, στο πρώην στρατόπεδο «Παύλου Μελά» ή όπου αλλού. Η μεταφορά θα αφορά το μέγα μέρος των ευρημάτων και θα αρχίσει να πραγματοποιείται μόνο αφού βρεθεί κατάλληλος χώρος για να τα υποδεχτεί.
Η πρόταση για το «Παύλου Μελά» έχει γίνει δεκτή από τον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών Στράτο Σιμόπουλο. Βεβαίως, εφ’ όσον συμφωνήσει η δημοτική αρχή, θα πρέπει να συμφωνήσουν και τα άλλα δύο υπουργεία που εμπλέκονται, το Πολιτισμού και το Εθνικής Άμυνας. Πάντως η μεταφορά στο συγκεκριμένο χώρο, εκτιμάται ότι θα έχει και το χαμηλότερο κόστος, από όποιο άλλο σημείο.
Από τη στιγμή που το 2006, επιτράπηκε η διάβαση του Μετρό υπογείως της Εγνατίας Οδού, ήταν βέβαιο ότι το έργο θα συναντήσει σημαντικές αρχαιότητες, κλασικές, βυζαντινές και μεταβυζαντινές. Οπότε, πρέπει το θέμα να αντιμετωπιστεί με πρακτικούς τρόπους ώστε και τα σημαντικά ευρήματα να προστατευθούν, αλλά και το έργο να κατασκευαστεί.