ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΕΠΚΑ: 637.297,39 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του


σχόλιο MySatelite: Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε πως δυναμώνοντας τη φωνή διαφόρων κέντρων προστασίας καταναλωτών (οργανώσεις, συλλόγους, ομοσπονδίες, κτλ) όποιοι και να είναι, όπως και να λέγονται, θέτουμε σε λειτουργία έναν ισχυρό μηχανισμό ελέγχου.

Το θέμα βέβαια είναι αυτές οι οργανώσεις να μην επηρεάζονται απο τρίτους. Το επισημάνουμε αυτό γιατί με το θέμα της αντισυνταγματικότητας του ΕΕΤΗΔΕ (το γνωστό χαράτσι της ΔΕΗ) δεν προχώρησε το ΚΕΠΚΑ- σε αντίθεση με άλλες οργανώσεις – θέτοντας αμφιβολίες σε καταναλωτές ως προς την αντικειμενικότητα του συλλόγου.

Θεσσαλονίκη, 17 Ιανουαρίου 2013

Αρ. Πρωτ.: 87

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

2012: 9.401 ερωτήματα – παράπονα – καταγγελίες

637.297,39 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

 

To 2012, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 9.401 ερωτήματα – καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:

Α/Α Κατηγορία

Αριθμός

Ποσοστό

1

Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών  

4.373

46,52

2

Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος  

1.072

11,40

  Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

600

 

  ΔΕΗ

136

 

  Λοιποί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας

152

 

  Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

94

 

  Φυσικό Αέριο

78

 

  ΕΥΑΘ

12

 

3

Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις  

840

8,94

4

Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες  

472

5,02

5

Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ  

392

4,17

6

Τουριστικές υπηρεσίες  

276

2,94

7

Λοιπές καταγγελίες  

200

2,13

8

Παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές  

192

2,04

9

Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες  

188

2,00

10

Ενοίκια – Κοινόχρηστα  

184

1,96

11

Ακατάλληλα τρόφιμα  

176

1,87

12

Πωλήσεις από απόσταση  

140

1,49

13

Ινστιτούτα – Γυμναστήρια  

132

1,40

14

Ασφαλιστικές υπηρεσίες  

118

1,26

15

Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών  

110

1,17

16

Φόρος Β’ κατοικίας  

102

1,08

17

Αυξήσεις τιμών  

68

0,72

18

Εκπτώσεις  

64

0,68

19

Σούπερμάρκετ  

58

0,62

20

Προκαταβολές  

54

0,57

21

Νοθεία – Κλοπή καυσίμων  

52

0,55

22

Φάρμακα- υγεία  

50

0,53

23

Εισπρακτικές εταιρίες  

42

0,45

24

Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος  

36

0,38

25

Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων & Ιδιωτικής Ζωής  

10

0,11

 

ΣΥΝΟΛΟ

 

9.401

100,00

Μέσα στο 2012, δεχτήκαμε 1391 καταγγελίες, 3572 παράπονα, 4438 ερωτήματα καταναλωτών. Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 9401 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 30% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Το υπόλοιπο 70% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη. Το 98,85% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές.

16 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 637.297,39 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 486.694,91 ευρώ

  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 64.255,12 ευρώ

  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 37.314 ευρώ

  • Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 21.304,06 ευρώ

  • Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 11.750,94 ευρώ

  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 4.863,60 ευρώ

  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 4.345,26

  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 4.214 ευρώ

  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, εκτός εμπορικού καταστήματος: 1.484 ευρώ

  • Αποζημιώσεις, από Σούπερ Μάρκετ: 380 ευρώ

  • Αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 370 ευρώ

  • Αποζημίωση από ΟΑΣΘ: 180 ευρώ

  • Επιστροφές προκαταβολών: 100 ευρώ

  • Επιστροφή, από νοσήλια: 41,50 ευρώ

Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Το 2012 ήταν και πάλι η χρονιά των τραπεζών και των υπερχρεωμένων νοικοκυριών. Έτσι, τα παράπονα, οι καταγγελίες, τα αιτήματα για συμβουλές και οι διαμαρτυρίες εκτοξεύτηκαν, στην πρώτη θέση του καταλόγου του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας:

  • Περισσότεροι, από 4.473 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας ή στους λογαριασμούς μας, στο facebook και στο twitter.

  • 498 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. Όλοι αυτοί παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό και αιτήσεις, για τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία.

  • 481 καταναλωτές κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους.

  • 472 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις, προς τις τράπεζες.

  • 467 φάκελοι απεστάλησαν, προς τις τράπεζες. Πρέπει να επισημάνουμε ότι κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια), μία έως και 13 τράπεζες, ένα έως και πενήντα χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 467 φάκελοι, που απεστάλησαν, στις τράπεζες, αντιστοιχούν, σε 1521 σχέδια ρύθμισης οφειλών.

  • Εκδόθηκαν 702 βεβαιώσεις αποτυχίας.

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Όμως, το ΚΕ.Π.ΚΑ., για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν, χρειάζεται περισσότερα μέλη.

Δυστυχώς εάν συνεχίσει η ίδια νοοτροπία να «θυμόμαστε» το ΚΕ.Π.ΚΑ. και να το χρησιμοποιούμε, μόνον όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, σύντομα δεν θα το βρίσκουμε.

Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.,

τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

 

απο e-mail που λάβαμε στο MySatelite

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s