Οι προτεινόμενες απαντήσεις στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας


Πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων

1EB43A79B3A02D3ABAD2475AF4334823

Αθήνα
Στο κείμενο του Ομότιμου Καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Β.Λαμπρινουδάκη για την πολιτιστική κληρονομιά και τη σχέση μας με τους αρχαίους χώρους θέασης και ακρόασης εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

O ίδιος ο κ. Λαμπρινουδάκης μιλώντας στο ΒΗΜΑ 99,5 τόνισε:

Αυτό το κείμενο έχει περιληφθεί μέσα σε ένα τόμο, τον οποίο εξέδωσε πριν από τρία-τέσσερα χρόνια το ΔΙΑΖΩΜΑ, το οποίο είναι κίνηση πολιτών για την προστασία και την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων στη χώρα, από τον κ. Μπένο.
» Το δικό μου αφορούσε στη διαχείριση των μνημείων, φυσικά με αιχμή τα αρχαία θέατρα, τα οποία είναι ένας τύπος μνημείου, ο οποίος προσφέρεται πολύ περισσότερο από τα άλλα για την βίωση από τους σημερινούς πολίτες, τη σημερινή κοινωνία, των αρχαίων μνημείων.

» Διότι μπορεί πολύ συχνά, όταν η κατάσταση του μνημείου είναι καλή, να επαναχρησιμοποιηθεί με την λειτουργία την οποία είχε στην αρχαιότητα και η λειτουργία ήταν διπλή και νομίζω πολύ σωστά με τις ερωτήσεις που τέθηκαν σήμερα, καλούνται να προβληματιστούν τα παιδιά πάνω σε αυτά τα θέματα. Είχε διπλή λειτουργία: η μία ήταν φυσικά το θέατρο, όπου οι άνθρωποι προβληματίζονταν πάνω στα προβλήματα της ζωής και η δεύτερη λειτουργία ήταν η συγκέντρωση πολιτών για την λήψη αποφάσεων και για την πολιτική τους ζωή.

» Επομένως, το θέατρο συνδέεται πάρα πολύ στενά με τη Δημοκρατία, είναι ένας χώρος που όλοι κάθονται σε ίσες θέσεις, έχουν την ίδια δυνατότητα να μιλήσουν και να δουν με την ίδια δυνατότητα όλα τα πράγματα, τα οποία τους απασχολούν.»

Για πρωτότυπες ασκήσεις εντός των δυνατοτήτων των παιδιών, μιλούν οι φιλόλογοι του φροντιστηρίου Ορόσημο Πειραιά.Για το θέμα της έκθεσης σημειώνουν ότι ήταν αναμενόμενο, ενώ το κείμενο ήταν σχετικά απαιτητικό ως προς τη σύνταξη της περίληψης.

Το ίδιο φροντιστήριο έδωσε και τα στατιστικά στοιχεία επίδοσης στη Νεοελληνική Γλώσσα:

Οι εξετάσεις συνεχίζονται την Τετάρτη με τα μαθήματα (Γενικής Παιδείας) της Βιολογίας, της Φυσικής, των Μαθηματικών και της Ιστορίας.

Οι 105.000 υποψήφιοι διεκδικούν μία από τις 68.345 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄), ξεκίνησαν με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και θα ολοκληρωθούν την Τρίτη 2 Ιουνίου, με το μάθημα επιλογής των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας.

Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα πραγματοποιηθούν στο διάστημα 17 έως και 24 Ιουνίου.

Η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) θα διεξαχθεί από 15 Ιουνίου ως και 26 Ιουνίου. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν την Τρίτη 9 Ιουνίου.

Οι βαθμοί των υποχρεωτικών μαθημάτων θα ανακοινωθούν το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο.

Σημειώνεται ότι μετά τις 15 Ιουνίου θα προσέλθουν στα Λύκειά τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), ώστε να υποβάλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό δελτίο.

Οι βάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν μετά τις 20 Αυγούστου.

Newsroom ΔΟΛ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s